Ce spun beneficiarii Metodei Feuerstein?
Motivația mea pentru a urma acest curs ține de educarea propriului copil. Eu nu am formare pedagogică sau psihologică, ci juridică. Pentru mine, acest curs a adus o mai bună înțelegere a elementelor componente în neurodezvoltarea copilului, o structurare a modului în care trebuie să abordez educația lui, contribuția mea ca părinte și, sper eu, un model funcțional pe care să îl pot aplica pentru a-mi ajuta copilul în procesul de învățare și nu numai.
Standard II a fost continuarea firească a evoluției mele ca mamă și profesionist. Procesul de învățare alături de Otilia Todor este o plăcere pentru mine și un câștig profesional, spiritual și sufletesc
Ce spun mediatorii Feuerstein?
Educația ar trebui să fie modul de optimizare a timpului ce este destinat dezvoltării personalității copiilor la nivelul la care să lase o urma pozitivă in viață. Pentru a se reuși atingerea acestui scop este necesară o foarte bună cunoaștere a etapelor de vârstă ale copiilor, a stilurilor lor de învățare, a universului lor cognitiv la etape diferite de vârstă și a factorilor ce motivează copii să evolueze prin învățare, fără stres ci cu bucuria cu care înflorește o floare sau iese din cocon un fluture.
Aceasta face metoda Feuerstein acoperitoare pe etapa de vârstă a prepubertății, când copiii pretuiesc libertatea, curiozitatea și încrederea. Metoda bine aplicată construiește caractere și dezvoltă abilități fără stres și fără chin, doar prin observarea detaliilor semnificative și descoperirea scenariilor din spatele acestora. Este bazată pe activitati atractive și interactive, atât în natură căt și în societate, ce permit copiilor să evolueze ca vârstă mentală fără a pierde bucuria copilăriei, dar construindu-și un caracter înalt, o inteligență activă, un spirit analitic puternic și emoții pozitive ce îl înalță atăt din punctul de vedere al inteligenței personale, cât și ca personalitate activă, eficientă și protectivă pentru echilibrul general de mediu sau social
Aceasta face metoda Feuerstein acoperitoare pe etapa de vârstă a prepubertății, când copiii pretuiesc libertatea, curiozitatea și încrederea. Metoda bine aplicată construiește caractere și dezvoltă abilități fără stres și fără chin, doar prin observarea detaliilor semnificative și descoperirea scenariilor din spatele acestora. Este bazată pe activitati atractive și interactive, atât în natură căt și în societate, ce permit copiilor să evolueze ca vârstă mentală fără a pierde bucuria copilăriei, dar construindu-și un caracter înalt, o inteligență activă, un spirit analitic puternic și emoții pozitive ce îl înalță atăt din punctul de vedere al inteligenței personale, cât și ca personalitate activă, eficientă și protectivă pentru echilibrul general de mediu sau social
Întâlnirea cu metoda Feuerstein a schimbat întreaga perspectivă asupra predării și învățării în cariera mea de profesor-învățător. Nu am întâlnit alte tehnici sau metode care să lucreze atât de rapid, vizibil și punctual structurile și funcțiile creierului, la un nivel comun unei clase intregi de copii, de la IQ mai mic la supradotat, aducându-și aportul imediat fiecarui copil în parte.
Este greu de lucrat cu un colectiv mare, necesită timpul și răbdarea unei zile pe fiecare fișă de instrument, dar își merită efortul din plin. Oricât de mare ar fi genialitatea unui profesor si disponibilitatea lui, nu poate dărui prin alte mijloace unor minți atât de variate ca înțelegere și funcționalitate, un atât de mare câștig, într-un timp atât de scurt.
Standard III a fost pentru mine cireașa de pe tort. Am înteles și mai mult care îmi sunt zonele de confort, dar și slăbiciunile. Și cel mai important, am văzut cum după câteva fișe ale unui instrument încep să mă descurc în direcții pe care le credeam imposibile sau cel putin greu de atins. Să simți și să conștientizezi acest întreg proces pe tine, adultul, cu atât de multe patternuri si blocaje de viață pe care nici nu mai știi de unde le-ai căpătat, este o revelație.
Nici nu va inchipuiti însă ce înseamnă pentru copiii care sunt încă în proces de modelare a personalității și formare academică și care pot dărâma astfel obstacole mult mai devreme decat generatiile noastre bătătorite. Cam cum ar putea arăta o societate bazată pe o generație sănătoasă de adulti Feuerstein?! Vă las doar să vă imaginați...
Multumesc, Feuerstein! Multumesc, Otilia Todor! Multumesc din inima pentru tot ceea ce am devenit si pot să dăruiesc copiilor din viața mea!
Este greu de lucrat cu un colectiv mare, necesită timpul și răbdarea unei zile pe fiecare fișă de instrument, dar își merită efortul din plin. Oricât de mare ar fi genialitatea unui profesor si disponibilitatea lui, nu poate dărui prin alte mijloace unor minți atât de variate ca înțelegere și funcționalitate, un atât de mare câștig, într-un timp atât de scurt.
Standard III a fost pentru mine cireașa de pe tort. Am înteles și mai mult care îmi sunt zonele de confort, dar și slăbiciunile. Și cel mai important, am văzut cum după câteva fișe ale unui instrument încep să mă descurc în direcții pe care le credeam imposibile sau cel putin greu de atins. Să simți și să conștientizezi acest întreg proces pe tine, adultul, cu atât de multe patternuri si blocaje de viață pe care nici nu mai știi de unde le-ai căpătat, este o revelație.
Nici nu va inchipuiti însă ce înseamnă pentru copiii care sunt încă în proces de modelare a personalității și formare academică și care pot dărâma astfel obstacole mult mai devreme decat generatiile noastre bătătorite. Cam cum ar putea arăta o societate bazată pe o generație sănătoasă de adulti Feuerstein?! Vă las doar să vă imaginați...
Multumesc, Feuerstein! Multumesc, Otilia Todor! Multumesc din inima pentru tot ceea ce am devenit si pot să dăruiesc copiilor din viața mea!
Metoda Feurestein este o provocare pentru minte și suflet, indiferent de vârstă și profesie. Oferă noi modalități și perspective de relaționare cu tine însuți și cu ceilalți. Produce schimbare în procesele cognitive prin accesarea de noi resurse și în același timp crește încrederea de sine. Mulțumesc pentru timpul acordat și informațiile impărtășite.
A fost un curs extraordinar de inaltator atat prin informatia integrata cat si prin pasiunea cu care a fost predat. Multumesc pentru toate informatiile primite si pentru increderea transmisa ca putem ajuta cat mai multi oameni. "Omul este singura fiinta capabila sa decida in ce directie o va lua viata sa." Multumesc cu recunostinta! ❤️
Am un avânt extraordinar, materialele sunt fantastice și m-au făcut să înțeleg legăturile cognitive ce au loc prin exerciții. De asemenea am înțeles că nu exista copil care sa nu poată, însă contează foarte mult mediatorul și modul de predare. Am auzit astăzi maxima în care ma regăsesc fantastic, mereu mi-a plăcut sa văd in copiii mei ce este bun. “Dacă nu ești in stare sa vezi punctele tari, nu te atinge de slăbiciunile lui”. ♥️Mulțumesc pentru tot ce am invatat.
Sunt impresionată de claritatea și utilitatea metodei adresată copiilor și nu numai! Am găsit, în sfârșit, o metodă concretă prin care poți dezvolta potențialul cognitiv, inclusiv pentru cei cu nevoi speciale. Mulțumesc, Otilia Todor, sufletul Metodei în România – pentru profesionalism, dar mai ales pentru calitățile tale umane!
Nu pot să nu spun ceva despre aceasta minunată experiență … Am călcat pe nori de bucurie, mi-am antrenat mintea și mi-am liniștit inima, a fost un curs excelent. Otilia Todor, îți multumesc pentru că m-ai primit în marea familie Feuerstein!
Cursul Standard I este cel mai rapid instrument de lucru pentru copii și adulți. Prin acesta se obține o strategie de învățare, reechilibrare și redobândire a încrederii în forțele proprii. Fie că este pentru școală, facultate sau job, această metodă este perfectă! Mulțumesc, Otilia Todor, pentru toate informațiile împărtășite
Recomand cu multă căldură cursul FIE Standard I. Formatoarea, prof. Otilia Todor, a reușit cu empatie și profesionalism să transmită tainele Metodei Feuerstein, ne-a ajutat să descoperim noi strategii de dezvoltare a abilităților socio-emoționale și să găsim soluții pe care eu nu le vedeam posibile
Metoda Feuerstein - ABC-ul succesului personal, școlar și profesional. Standard III - high level. Fiecare instrument, fiecare exercițiu și fiecare discuție au contribuit la dezvoltarea mea profesională, dar mai ales personală. După ce m-am bucurat de efectul instrumentelor asupra mea, le -am introdus în activitatea mea curentă, atât cu copiii, cât și cu adulții, atât individual, cât și grup: dezvoltare personală, psihoterapie, terapie comportamentală. În concluzie: instrumente de antrenament cognitiv, emoțional și social cu rezultate imediate, efect pe termen lung. Mulțumesc minunatului formator, Otilia Todor și tuturor oamenilor minunați pe care i-am întânit în comunitatea Feuerstein.