Anca Elena Olaru

mediator Feuerstein
Psiholog clinician în supervizare – atestat de Colegiul Psihologilor din România • Mediator – Metoda Feurestein, Centru de Dezvoltare Personală Otilia Todor Brașov • Prof. înv. preșc. la Grădinița cu Program Prelungit „Junior”, nr.26 Brașov • Vicepreședinte în cadrul Asociației Educatoarelor din România • Colaborator, supervizor specializat în evaluarea și intervenția tulburării de spectru autist în cadrul Asociației „Rază de Speranță” Brașov • Formator cadre didactice și părinți ‍ În grupa a cărei activitate o coordonez am integrat pe parcursul a 8 ani, atât copiii cu autism cât și cu alte dizabilități. În cadrul activităților de formare, organizate de Asociația Educatoarelor din România, în calitate de vicepreședinte AEDR și formator, mă implic desfășurând în cadrul  proiectului „Integrarea copiilor cu autism în învățământul de masă”, diferite activități, conferințe și workshop-uri pentru cadrele didactice și părinți. Sunt o persoană sociabilă, dinamică, pozitivă și cu putere de convingere. Să lucrezi cu cei mici este, în egală măsură, o provocare de care ai parte zi de zi, o sursă de energie, cât și o responsabilitate uriașă, pe care trebuie să ți-o asumi cu multă siguranță. Ca educatoare mă ocup de educația și de pregătirea copiilor de vârstă preșcolară, astfel încât ei să dobândească noțiunile de bază despre lume și societatea în care trăiesc, dar și să își dezvolte emoțiile, limbajul și abilitățile cognitive și psihomotorii. Fiecare profesie are solicitarile ei de timp, efort, investitie intelectuală sau fizică, ce presupune o serie de responsabilități, îndatoriri și are anumite avantaje și dezavantaje. O adevarată provocare pentru mine ca psiholog-terapeut este trasarea unei limite separatoare între propria viată și viața de cabinet, între propria existență, complexă, complicată uneori și cea a pacienților cu care lucrez. Ani buni de formare și pregătire sunt cei care au contribui la realizarea corecta a acestei delimitări. Pasiunea și provocările din aceste meserii mă fac să merg mai departe și să mă bucur de orice progres oricat de mic ar fi acesta. ”Fiecare copil este diferit, unic în dezvoltare, cu particularitățile specifice și fiecare copil are dreptul la educație conform nevoilor și posibilităților lui. Problema integrării copiilor cu tulburări din spectru autist este una de o importanță majoră pentru societatea noastră. Cu ajutorul nostru ei pot reuși să se integreze!„

Anca Elena Olaru