Terapii specifice în tulburările de neurodezvoltare

CONSULTANȚĂ ȘI SUPORT ÎN EXERCITAREA PROFESIEI DE PSIHOLOG

CURS PRACTIC ADRESAT PSIHOLOGILOR PRACTICANȚI ÎN DOMENIILE PSIHOLOGIE CLINICĂ, PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ
Dragi colegi,
Un număr tot mai mare de copii apelează la servicii terapeutice sau la servicii suport, pentru a le facilita procesul de dezvoltare. Calitatea actului psihologic și sau terapeutic depinde exclusiv de noi, specialiștii, și constituie unul din criteriile care, pe de o parte ne va recomanda sau nu ne va recomanda următorului client/pacient și pe de altă parte, va schimba percepția generală despre importanța apelării la serviciile pe care noi le oferim dar și asupra profesiei pe care am îmbrățișat-o cu atât de multă pasiune.
Așadar, să creștem calitatea serviciilor oferite, învățând de la la specialiști/practicieni renumiți, care au rezultate în cabinet, care au un flux impresionant de copii în clinicile lor, care au cunoaștere și experiență valoroasă pe care doresc să ne-o împărtățească.
Dr. Otilia Todor20210726152547

Dr. Otilia Todor

psiholog clinician specialist - Brașov
Cihodaru Crina20220517160439

Cihodaru Crina

psiholog clinician - Iași

CURSUL INCLUDE:

  • aspecte teoretice legate de o serie de tulburări de neurodezvoltare;
  • instrumente /teste standardizate, împreună cu modul de utilizare, scorare, etc., în vederea stabilirii psihodiagnosticului, până la diagnosticul diferențial conform DSM,
  • modalități practice de intervenție, în care folosim:
    – tehnici specifice pentru o serie de tulburări,
    – o selecție riguroasă și verificată a unui număr de fișe FIE eficiente în terapia tulburării respective, pentru un număr de aproximativ 24 de ședințe.
    – o selecție de titluri de carte extrem de utilă și valoroasă;
    – studii de caz prezentate prin filmulețe realizate pe cazuri reale în cabinet și prin fișele lucrate ale copilului;
    – alte instrumente folosite în cabinet complementare instrumentelor FIE:
    – veți putea să aduceți cazurile voastre din cabinet pentru care căutați răspunsuri și vom găsi cele mai bune soluții împreună;
    – vom face schimb de experiență și exemple de bune practici în cabinet.

INFORMAȚII DETALIATE PRIVIND DESFĂȘURAREA MODULULUI:

Modulul I: Evaluarea psihologica complexă
  • dosarul psihologului si stabilirea conditiilor de colaborare cu clientul/ pacientul
– cerere de evaluare
– declarație pe proprie răspundere
– acord de prelucrare date
– contract de prestări servicii
– acte adițional etc
  • interviu clinic si fisa anamnestica ( părinte )
  • evaluarea complexă a copilului
    – Metode si instrumente utilizate în procesul de evaluare clinică/psihopedagogică
    – Stadiile de dezvoltare – scalele de evaluare cu licență și fără licență
    – Teste de evaluare cu și fără licență/ liste comportamentale si de achizitii
  • comunicarea rezultatelor evaluarii către aparținător
  • raportul de evaluare logopedic/ psihologic/ aptitudine de școlaritate-exemplificare
  • raport de evoluție/ scrisoare către instituții școlare-exemplificare
  • schema de interventie terapeutică recomandată parintelui
  • interventia psihologica -întocmire plan de intervenție personalizat-exemplificare
  • metoda Feuerstein- intervenție complementară metodelor terapeutice clasice
Modulul II și III – Dizabilitatea intelectuală
  • evaluarea complexă a copilului – teste de evaluare standardizate cu licență și fără licență – liste comportamentale si de achizitii
  • criterii de diagnostic conform DSM-V / ICD-10
  • diagnostic diferențial
  • comorbidități / deficiențe asociate
  • tulburări de comunicare asociate
  • etape și strategii de intervenție: materiale, metode și strategii : bibliografie
  • Metoda Feuerstein- materiale specifice cu aplicabilitate la tulburare ; alte materiale similare
  • studiu de caz: exemplificare intervenție pe nivel de vîrstă/ dizabilitate – filmulețe, poze, produsele activității

 

Modulul IV și V – Tulburări de comunicare
  • evaluarea complexă a copilului – teste de evaluare standardizate cu licență și fără licență – liste comportamentale si de achizitii
  • criterii de diagnostic conform DSM-V /ICD-10Â
  • delimitări conceptuale: clasificări ,cauze, simptomatologie
  • fișă logopedică
  • etape și strategii de intervenție: materiale, metode și strategii: bibliografie
  • Metoda Feuerstein- materiale specifice cu aplicabilitate la tulburare; alte materiale
  • studiu de caz intervenție pe nivel de vîrstă/ tip de tulburare de comunicare – filmulețe, poze, produsele activității

 

Modulul VI și VII– Tulburarea din spectrul autist
  • evaluarea complexă a copilului – teste de evaluare standardizate cu licență și fără licență
  • criterii de diagnostic conform DSM-V /ICD-10
  • diagnostic diferențial
  • comorbidități / deficiențe asociate
  • tulburări de comunicare asociate
  • etape și strategii de intervenție: materiale, metode și strategii: bibliografie
  • Metoda Feuerstein- intervenție complementară metodelor terapeutice clasice; alte materiale
  • studiu de caz pe nivel de vârstă/ tip de tulburare din spectru autist – filmulețe, poze, produsele activității
Modulul VIII și IX – Tulburarea cu deficit de atenție/hiperactivitate
  • evaluarea complexă a copilului – teste de evaluare standardizate cu licență și fără licență
  • criterii de diagnostic conform DSM-V /ICD-10
  • diagnostic diferențial
  • comorbidități / deficiențe asociate
  • tulburări de comunicare asociate
  • etape și strategii de intervenție: materiale, metode și strategii: bibliografie
  • Metoda Feuerstein- intervenție complementară metodelor terapeutice clasice; alte materiale
  • studiu de caz pe nivel de vîrstă/ grad de dificultate – filmulețe, poze, produsele activității

 

Modulul X și XI – Tulburari specifice de învățare
  • evaluarea complexă a copilului – teste de evaluare standardizate / liste de achiziții și comportamente
  • criterii de diagnostic conform DSM-V / ICD-10
  • diagnostic diferențial
  • comorbidități / deficiențe asociate
  • etape și strategii de intervenție materiale, metode și strategii: bibliografie
  • Metoda Feuerstein- intervenție complementară metodelor terapeutice clasice ;alte materiale
  • studiu de caz pe nivel de vîrstă/ dificultate-– filmulețe, poze, produsele activității

 

Modulul XII – Tulburări de dezvoltare socio-emoțională
  • Conflictul emoțional și cauzele acestuia
  • Mutismul electiv- implicații în succesul social și școlar
  • Anxietatea și depresia la copil –evaluare și diagnostic
  • Metode și strategii de intervenție
  • Metoda Feuerstein- intervenție complementară metodelor terapeutice clasice
  • Studii de caz

 

Evaluarea finala si feedback
PERIOADĂ: NOIEMBRIE 2022 – APRILIE 2023
Durata: 3 ore / modul, Total 36 DE ORE
Frecvența: 2 module /lună, în zilele de marți ale săptămânilor 2 și 4 din fiecare lună.
PREȚ TOTAL, 12 CURSURI – 3600 lei.

 

Poți beneficia de reduceri semnificative, dacă alegi:

 

Varianta 1: REDUCERE 20% – Plătești o singură tranșă, până la data de 20 octombrie 2022;

total 2880 lei

 

Varianta 2: Reducere 10% – Plătești în 2 tranșe –
tranșa 1-1620 lei până la 5 noiembrie 2022 și tranșa 2 -1620 lei, până la 1 februarie 2023

total 3240 lei

 

Varianta 3: Plătești suma de 300 de lei înaintea fiecărui modul,

total 3600 lei.

Data

nov. 01 2022 - apr. 30 2023
Expired!

Cost

3,600 RON

Unde?

Zoom Conference
Categorie

Mediatori

Evenimentul următor